Kampung Sawah Ring, Muar

Wednesday, July 1, 2015


Cantik kan gambar kat atas ni, nampak tenang je :) Nak tau kat mana kampung ni? Dekat Muar, Johor. Tapi dari bandar Muar nak ke tempat ni, lebih kurang dalam 45 minit. Nama kampung ni, Kampung Sawah Ring, Muar Johor. Hometown aku! :D

Petang-petang kalau lepak kat sini, best. Berangin je.

Then, kalau nak mandi air terjun, boleh pergi ke Hutan Lipur Gunung Ledang. Tak jauh, kalo dari sini nak ke air terjun kaki Gunung Ledang, ambil masa lebih kurang 45 minit perjalanan.

Opss, satu lagi. Kalau nak cari homestay best dekat sini, singgahlah ke Saibi's Cottage ni, terbaik! ;)

Sekian!
Aku Seorang Traveler

2 comments

  1. seronoknya dapat tgk pemandangan mcm ni pagi2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg best. berangin je. lepak2 kat pondok mkn nasi + sambal belacan + ikan masin + kari sotong + sambal tumis udang petai. waaaaaa! nikmat haha

      Delete

Latest Instagrams

© Aku Seorang Traveler. Design by Fearne.